Nagovor
Medobčinska uprava treh občin (Bovec, Kobarid in Tolmin) je bila ustanovljena sredi leta 2006. V letu 2009 je svoje delovanje razširila še na območje Občine Kanal ob Soči. Odlok, ki so ga ločeno obravnavali in sprejeli občinski sveti vseh štirih občin ustanoviteljic, predstavlja dodaten element sodelovanja, kjer je to smiselno in predvsem racionalno.
S ciljem znižanja stroškov in racionalizacije poslovanja je bila, v sklopu Medobčinske uprave, za opravljanje upravnih in strokovnih nalog občinskih uprav občin ustanoviteljic, kot notranja organizacijska enota ustanovljena Medobčinska inšpekcija, v okviru katere deluje tudi Medobčinsko redarstvo. V letu 2014 so potekali dogovori in usklajevanja za razširitev pristojnosti tudi na zagotavljanje in izvajanje javnih služb in v ta namen ustanovitev posebnega oddelka znotraj Medobčinske uprave.
Tako Medobčinska uprava za občine ustanoviteljice opravlja naloge občinske inšpekcije in občinskega redarstva ter druge naloge v skladu s predpisi posameznih občin. Po vsebini gre predvsem za nadzor na področju cestnega prometa, lokalnih javnih cest in državnih cest v naseljih, turistične takse, nedovoljenega kampiranja, črnih odlagališč in zapuščenih vozil ter komunalnih odpadkov. Poleg tega pa nadziramo še izvajanje odlokov o odvajanju in čiščenju odpadnih voda, o občinskih taksah, o plakatiranju, o prometnem in obrežnem režimu in druge odloke, ki jih sprejme Občinski svet ter izvajanje Zakona o zaščiti živali in Zakona o plovbi po celinskih vodah, kjer v zadnjih letih Medobčinska uprava opravlja tudi naloge upravljanja režima na Soči.
Zaradi narave nalog, ki jih za občine izvaja Medobčinska inšpekcija, je ta tudi prekrškovni organ občin ustanoviteljic, njene pooblaščene osebe pa vodijo prekrškovni postopek in o prekrških, ki so kot taki definirani z zakoni in občinskimi odloki, odločajo glede na krajevno pristojnost posamezne občine.
Medobčinska inšpekcija nadzira tako izvajalce (javna podjetja, javni zavodi, koncesionarji) in upravljavce (največkrat občina) kot tudi uporabnike.
Prav to pa je glavni razlog za to, da si pri našem delu želimo tudi vašega aktivnega sodelovanja. Na osnovi vaših utemeljenih pripomb, mnenj in predlogov bomo delo, ki ga opravljamo, lahko izvajali bolje in bolj učinkovito, hkrati pa ga tudi približali vam občanom, pa tudi vsem občasnim ali naključnim obiskovalcem zgornjega Posočja.
Organizirani smo tako, da uporabniki najprej kontaktirajo redarja za območje posamezne občine. V kolikor ni dosegljiv ali gre za druga organizacijska vprašanja je na voljo kontaktna številka oziroma e-naslov direktorja, v primerih nestrinjanja z izrečenimi sankcijami pa je na voljo svetovalka za prekrškovni postopek. V tem zadnjem primeru pa moramo opozoriti, da je vedno nujna pisna pritožba / ugovor, na katero lahko vsakdo pričakuje pisni odgovor.